Ketevan Sharumashvili

Dat de Georgische topmuzikante Ketevan Sharumashvili zich onlangs in ons land heeft gevestigd is een ware verrijking voor klassiek minnend Nederland. Naast haar voortreffelijke techniek blinkt de jonge charismatische pianiste vooral uit door haar enorm diepgaande spel. Haar fijngevoeligheid is indrukwekkend en kalmeert de ziel van de luisteraar.

Ketevan groeide op in Tbilisi en begon daar pas op twaalfjarige leeftijd met haar pianostudie. Toch wist ze al op haar veertiende het Rubinstein Concours in Parijs te winnen. Ze volgde een imposante internationale opleiding (in vier landen!) die ze afsloot als ‘ special talent’ bij pianogigant Jan Wijn in Amsterdam. Meerdere prestigieuze prijzen staan op haar naam en ze kreeg masterclasses van de grootste pianisten ter wereld.

Ketevan speelt tijdens de pianowandeling een aantal zeer aantrekkelijke en uitdagende stukken van onder andere Bach, Liszt, Ginastera en Piazzolla.

www.ketisharu.com

 

naar boven

Geoffrey Madge

First studies and arrival in Europe.

Geoffrey Douglas Madge was born in Adelaide (Australia), having his first piano lessons at the age of eight. Later after hearing the great pianist Benno Moiseiwitsch he continued his piano studies with Clemens Leski at the Elder Conservatorium in Adelaide. During this period he was busy composing string quartets, songs and works for piano solo. At an early stage he developed an interest in unjustifiably neglected composers and this became one of his main enterprises. He toured Australia for 3 years with a piano trio. Then, in 1963, after winning first prize in the ABC piano competition in Sydney, he went to Europe to study with Eduardo del Pueyo in Brussels and Geza Anda in Luzern. Following this he gave successful debut concerts in London, Cologne, Budapest and Amsterdam. He settled in Holland upon his appointment as professor of piano at the Royal Conservatorium in The Hague, he is now retired.

 

naar boven

Nazareno Ferruggio

Nazareno Ferruggio is considered one of most refined italian pianist. He is active in the promotion of classical music in today's culture. Having graduated with full marks, full honours and distinction from the Niccolo Piccini State Conservatorium of music in Bari in Pierluigi Camicia’s class and after having completed a postgraduate course at the Musikhochschule Mannheim (Germany) in Ragna Schirmer’s class, he finished his studies in the Musikhochschule Bern (Switzerland) with Rada Petkova. He also attended Masterclasses with prestigious teachers such as J. Achucarro, K. H. Kaemmerling and Jerome Lowenthal, J. Soriano, O.Yablonskaya.

 

He debuts as soloist with the Orchestra Sinfonica of Bari performing the Beethoven 's Fantasy for choir and orchestra op. 80 conducted by Nicola Scardicchio. He has won eighteen First Prizes in national and international competitions. In 2005, he won the prestigious Piano International Competition Ibla Grand Prize[2] with best prize for Debussy's pieces.

 

naar boven

Ballwork Seven Jazzband

Ballwork Seven Jazzband is opgericht in 1960 als studenten-dixielandband.

Na het afstuderen van de leden viel de band uit elkaar. In het kader van het 100-jarig bestaan van studentenvereniging Unitas in Utrecht ontstond in 2011 het idee de band voor één keer weer bij elkaar te halen. Het optreden van het eeuwfeest met ruim 1700 mensen was een groot succes.

Het is dan ook niet bij dit ene optreden gebleven. De band is inmiddels alweer ruim negen jaar volop actief. Zo'n tien keer per jaar wordt opgetreden bij jazzclubs, privépartijen, recepties, sportverenigingen etc.

In 2013 maakte de band een korte tournee door Zuid-Frankrijk. Bij elke gelegenheid slaat het enorme enthousiasme van de bandleden direct over op het publiek.

De bezetting is als volgt:

Ernst Bruins: trompet/cornet

Willem van Ewijk: trombone

Jan Chris van Kooten: banjo

Aad Overeem: saxofoons en zang

Thijs Riechelmann: klarinet

Wim Scherpenzeel: bas

Jaap Timmerman: piano

 

 

naar boven

HerenV

HerenⅤ is 5 jaar geleden opgericht door Richard Toussaint met het idee lekkere en dansbare Jazz ten gehore te brengen. De meeste leden (3) van HerenⅤ kennen elkaar vanuit de Djamopleiding lichte muziek in Amsterdam.
Het repertoire bestaat uit de bekende Jazz standards, afgewisseld met vette Bluesjes of opzwepende Bossa’s en Funky nummers.
HerenⅤ staat garant voor een gezellige middag voor de luisteraar maar ook voor degenen die zich op de dansvloer willen begeven…

Of het nu voor studenten is die een Wintergala houden of op de Zomerspelen van de Wester Gasfabriek, of ter ondersteuning van een Lionsfondsenwerving, rondje piano Schagen voor een buurtvereniging, verjaardagspartij… HerenⅤ weet de goede toon en sfeer te brengen die aansluit op het doel van de bijeenkomst.

Bezetting: 
Jan-Simon de Smit (pno)
Bob Roozendaal (bgtr)
Hidde Lekanne Deprez (drms)
Berend Verhoeff (trb)
Jan van den Hoff (tnrsax)
Richard Toussaint (baritonsax)

https://www.facebook.com/Heren5kwintet/ 

https://www.heren5.nu

 

naar boven

Ringo Maurer

 Ringo Maurer (1998) begon op zijn zevende met pianospelen, en wordt al jaren onderricht door organist Gustaaf Schulz. Als klassiek geschoold musicus vertoont  Ringo een voorkeur voor componisten zoals J.S. Bach en Felix Mendelssohn. Sedert zijn twaalfde heeft hij zich echter geprofileerd in de ragtime en novelty piano, beter bekend als ‘stille filmmuziek’, en treedt hij bij tijd en wijle op.

Tijdens zijn optredens schroomt hij niet zijn repertoire op onderhoudende wijze toe te lichten met anekdoten, dit in zijn eigen idioom. Momenteel is hij in dienst als begeleidingspianist van het Edams kerkkoor ‘Cantate Domino’.

 

In november 2015 verscheen ook een door hem en Renske de Greef samengestelde bloemlezing  van Drs. P, getiteld ‘Troika hier, Troika daar – het allermooiste bij elkaar’.  

 

Ringo heeft al regelmatig opgetreden bij diverse regionale gelegenheden (Jazzclub Mahogany Hall e.d.) en staat traditiegetrouw elk jaar tijdens Koninginnedag te spelen. 

Enkele jaren geleden besloot hij naast klassiek zich ook te richten op de ongebruikelijke jazzsubgenres ragtime en novelty, welke in de periode 1900-1930 hoogtij vierden.

Zijn favoriete componist is zonder twijfel J.S. Bach, maar andere componisten als Zez Confrey en Mendelssohn speelt hij eveneens graag. 

 

naar boven

Elies Tataruch

 Elies Tataruch was born in 1997, he was interested very young by early and traditional music. After his general studies in Avignon (south of France) he goes in Paris to study harpsichord with Elisabeth Joyé. He was admitted in the Conservatoire Supérieur de Paris to follow the learning of the historical practice with Olivier Baumont, Blandine Rannou and Kenneth Weiss. He receives master advices from harpsichord masters like Bertrand Cuiller, Béatrice Martin or Maude Gratton… She is conducting during some orchestras projects by Stephan Macleod, Enrico Gatti, Hervé Niquet… Elies is also very interested by the performing of sacred music, he studies Gregorian chant and he was engaged like organist in some Parisian churches, this different activities allow him to recontextualize the practice of sacred music from the 17th and 18th centuries.

 

naar boven

Lieselotte van Tol

Lieselotte van Tol (Sassenheim) begon op 6-jarige leeftijd met pianolessen op het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Zij volgde daar gedurende vier jaar het Project Inleidend Piano Onderwijs (PIPO), waarbij ze les kreeg van Marlies van Gent en Laura Sandee. Na het voltooien van haar gymnasiumopleiding in 2012, begon zij met de studie Technische Wiskunde aan de TU Delft. Deze studie heeft ze gecombineerd met Practicum Musicae Piano aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, waar ze les heeft gehad van Hans Eijsackers en Sepp Grotenhuis.

 

naar boven

Zigeunerorkest Ogto Gadjè

Ogto Gadjè is een term uit het Rom, taal der Roma-zigeuners, en staat voor acht burgers, in de zin van acht niet-zigeuners (‘gajes’). In de basis is het orkest Hongaars georiënteerd, hetgeen blijkt uit de typische Boedapest-samenstelling van de instrumentengroep. Inmiddels heeft het orkest zich toegelegd op zigeunermuziek uit diverse landen, met zelfs klezmer-, jazz- en tango-invloeden. Misschien past het in het geval van Ogto Gadjè dan ook beter te spreken van Nederlandse zigeunermuziek: traditionele zigeunermelodieën op volstrekt eigen wijze geïnterpreteerd en uitgevoerd.

 https://nl-nl.facebook.com/ogto.gadje/

 

naar boven

Jeroen van Helsdingen

 Jeroen van Helsdingen (1962) studeerde cum laude af aan het Haags conservatorium en won verschillende jazzprijzen. Jeroen begon op 6-jarige leeftijd met pianospelen. In 1980 tot 1986 studeerde hij aan het conservatorium in Amsterdam. In 1986 studeerde hij af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Cum laude en Nikolaïprijs voor meest originele examen. Winnaar Loosdrechts jazzfestival, Meervaartsolistenprijs.

Soloconcerten vanaf 2019. Sinds 4 jaar eigen band jazz/rock/fusion, eerst trio daarna kwartet. Jeroen componeert zijn eigen muziek.  Vele mooie recensies gekregen in Jazzbladen zie www.jeroenvanhelsdingen.nl/media

 

naar boven

Otto Ede Pool

Otto heeft driemaal deelgenomen aan de zomercursus ‘Musik Zentral’ in het Oostenrijkse dorpje Bad Aussee. Hier heeft hij pianolessen bij Henk Ekkel gevolgd en ook masterclasses van Martyn van den Hoek, Andreas Woyke en Klára Würtz gehad.

Tijdens zijn laatste deelname heeft hij met een kamerorkest het eerste deel uit het Derde pianoconcert van Ludwig van Beethoven uitgevoerd.

Andere masterclasses heeft Otto onder andere bij Jozsef Balog en Daniel Blumenthal genoten en tijdens het Peter de Grote Festival in Groningen heeft hij lessen bij pianisten als Paul Koomen, Nata Tsvereli, Igor Roma, Yoram Ish-Hurwitz, Ilona Timchenko en Juan Zurutuza kunnen volgen. In november 2016 is hij een week op uitwisseling geweest naar de University of South Florida in Tampa (VS) om daar les te krijgen van de Bulgaarse pianist Svetozar Ivanov.

Hij heeft dankzij de AMT, ‘Musik Zentral’ en zijn conservatoriumopleiding concertervaring op kunnen doen en nog steeds speelt Otto regelmatig op concerten als solist, in ensembles en in duo-verband.

 

naar boven

Peter Sluijs

 Peter Sluijs (1994) speelt piano sinds zijn dertiende. Zijn lessen begonnen in 2007 bij Midori Conneman van wie hij vier lang privé-les gehad heeft. In 2011 werd hij toegelaten tot de Academie Muzikaal Talent (AMT) van harpiste Erika Waardenburg, waar hij twee jaar leerling van Henk Ekkel geweest is en ook solfège- en theorielessen gevolgd heeft. In 2013 werd hij tot het Utrechts Conservatorium toegelaten en sindsdien studeert hij bij Henry Kelder. In juni 2017 heeft hij zijn Bachelor diploma behaald en in september 2017 is hij zijn Master of Music begonnen, tevens bij Henry Kelder.

 

naar boven

Drost&Zetzema

Een ‘gouden duo’… het absolute contrast tussen de twee maakt dat de verschillen elkaar weer zo goed aanvullen dat het een prachtig geheel wordt om naar te luisteren en te kijken…

 

Het programma "een half uur Kippenvel" waarmee Drost&Zetzema haarzelf in juni 2015 in theater en muziekland heeft neergezet was geïnspireerd op en door diverse artiesten. Zelf uitgezochte Kippenvelnummers met daaroverheen een eigen heerlijk sausje met een draai wat zorgde voor verrassend mooie plaatjes en dat vond het publiek ook...

Dit muzikale avontuur smaakte naar meer, wat resulteerde in het liedjesprogramma Perron 1, waarin twee dames op zoek gaan naar vriendschap en herkenning. Een verzameling zelf geschreven mooie nummers waar de tekst net zo belangrijk is als de melodie.

Tijdens de PianoWandeling zingen zij niet alleen hun eigen repertoire maar ook liedjes van anderen, heel herkenbaar en toch ook weer niet…

Drost&Zetzema bezingt het leven. Pakkende teksten, wonderschone composities en twee gouden keeltjes. Dat is Drost&Zetzema in een notendop. 

Dit keer begeleid door een muzikaal trio: Klaas Tol (piano); Tom Plat (gitaar) en Alex Kunst (basgitaar).

 

naar boven

Kaoru Iwamura

Kaoru Iwamura is een fortepianiste, geregeld te beluisteren in solorecitals en in ensembles in binnen- en buitenland (onder meer in Engeland, Italië, Oostenrijk, Duitsland en Japan) en op verschillende fortepianofestivals en concertseries. In Nederland geldt Kaoru Iwamura als een warm pleitbezorger van de fortepiano (muziek).

 

Naast haar reguliere concerten ontplooit Kaoru initiatieven om de fortepiano bekender te maken bij een breder publiek. Zo is ze onlangs gestart met het Magipodium, een eigen initiatief om ook kinderen op een ludieke manier kennis te laten maken met de fortepiano. In een serie concerten met verhalen toert ze met haar Mozart-piano door het land om haar liefde voor de fortepiano te delen met kinderen (en hun ouders). Het eerste initiatief is mede mogelijk gemaakt dankzij ondersteuning van het Amsterdams Fonds voor de Kunst in 2018.

Meer info over Kaoru: www.kaoruplaysfortepiano.com

 

YouTube Magipodium    https://www.youtube.com/watch?v=pcdf6kdWGMU

Facebook ‘Kaoru’s Magipodium’   https://www.facebook.com/magipodium/

 

naar boven

Aliya Iskhakova

Aliya Iskhakova began her study in Russian city Kazan. Her first teachers were Era Sayfullina and Evgeni Mikhailov. After studying and graduation with honors from Kazan musical college and Kazan conservatory Aliya decided to continue her education in the Netherlands. She finished master programs in Codarts with Bart van de Roer and in Amsterdam conservatory with Naum Grubert. She also participates in various masterclasses, including those given by Boris Berman, Menahem Pressler, Ivry Gitlis, Pavel Gililov, Konstantin Lifschitz, Stephen Kovacevich.

Aliya is a prize-winner of 11 national and international music competitions.

 

She gives concerts in the Netherlands, France, Belgium, Germany, Spain and performes in such famous halls as Concertgebouw, Bimhuis, Theatre Adyar and others. In 2017 she has recorded Mozart piano concerto K488 for BravaTV with Symphonic collective of the Netherlands conducted by Henk de Graaf.

 

 

naar boven

Combo Monnickenwerk

Heerlijke ritmische nostalgie uit de jaren 40, 50 en 60.

Combo Monnickenwerk speelt authentieke klassiekers in vele soorten en maten, waaronder overgoten met een jazzy sausje en afgewisseld met legendarisch rock- en bluesnummers.

De muzikale bagage van de bandleden resulteert in een swingende sound.

Zwoele zang en melodieuze gitaarklanken trekken de aandacht, waarbij de ritme sectie zorgt voor een solide basis.

Samen met de gedreven speelwijze van de toetsenist en saxofonist zorgen zij voor de ultieme sfeer.

Of het nu gaat om een kroeg of podium, in een tent of gewoon bij u thuis, Monnickenwerk werkt.

 

naar boven

Pianola Vereniging

Steck pianola van Marcel Veel
Steck pianola van Marcel Veel

De Nederlandse Pianolavereniging zet zich in voor het behoud van de pianola. Een pianola is een piano die door middel van papieren muziekrollen kan worden bespeeld. 
De pianolist, de bespeler van de pianola, zorgt door het beïnvloeden van de luchtdruk in het systeem en het variëren van het tempo voor een muzikale uitvoering van de muziek op de pianolarol. Een variant hierop is de reproductiepiano die geheel automatisch zowel de noten als het tempo en dynamiek speelt en via ingespeelde muziekrollen het spel van pianisten uit het begin van de 20e eeuw kan laten horen.   
De pianolavereniging zal dit jaar een tweetal pianola's ten gehoren brengen met daarbij zowel muziekrollen van meer als 100 jaar oud als nieuw gearrangeerde stukken voor pianola. 

 

 

Kijkt u voor meer info op www.pianolavereniging.nl

 

naar boven

Afke Borst, Nellie Borst, Berna van der Hulst, Marcel Zijlstra

Afke Borst (piano), Nellie Borst (cello), Berna van der Hulst (cello), Marcel Zijlstra (zang), gaan een Beethovenprogramma spelen en zingen. Meer informatie volgt.

 

naar boven

Tooske Hinloopen

 Tooske Hinloopen studeerde af aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam bij Hans Dercksen. Ook volgde ze masterclasses bij Noël Lee en Naum Grubert en studeerde ze muziekwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Gezien haar interesse in de Russische muziek heeft ze bijvak Russisch gedaan en haar afstudeerscriptie ging over Russische muziek. Tooske speelt graag samen met andere collega’s. Momenteel werkt ze veel samen met de celliste Christina Kellenberger. Op aanvraag spelen zij op huisconcerten of op feestelijke en plechtige gebeurtenissen. (www.muziekbijeenafscheid.nl)

 

Tooske Hinloopen verwerkt haar muzikale ervaringen in Musicolumns: korte verhalen waarin muziek een kleine of grote rol speelt. Op haar YouTube kanaal PianoStudioAmsterdam heeft zij een aantal gratis online pianolessen en Piano Tutorials gepubliceerd. Op haar concerten brengt zij eigen werk: pianocomposities afgewisseld met musicolumns.

www.pianostudioamsterdam.com 

 

 

 

naar boven

Anthony Heidweiller

De Nederlandse bariton Anthony Heidweiller studeerde in Utrecht.

Sinds 2000 zingt hij diverse rollen in het dramatische baritonvak, waaronder de titelrollen van NabuccoMacbeth en Rigoletto.

Bij Opera Spanga zong hij Macbeth en de partij van Orest in Strauss’ Elektra. In mei 2013 werkt hij mee aan de opera Join van Franz Koglmann, tijdens de Wiener Festwoche 2013. In dat jaar zong hij ook met groot succes de partij van Alberich in Wagners Rheingold bij Rheingold op de Rijn. In 2015 zong hij in Macbeth en Wozzeck. Ook werkte hij mee aan een CD-opname van Kyteman Orchestra.

In 2018 zong hij de titelrol in de opera Thijl van de Nederlandse componist Jan van Gilse.

 

naar boven

Salonorkest RIEN NE VA PLUS

Het salonorkest RIEN NE VA PLUS speelt salonmuziek uit het begin van de vorige eeuw. Dat is ook de muziek die in 1912 met heldenmoed werd gespeeld aan boord van de zinkende Titanic. Vrolijke muziek, die de ontredderde passagiers het gevoel moest geven dat het allemaal wel goed zou komen. Het was de tijd waarin Scott Joplin furore maakte met zijn ragtimecomposities, terwijl het romantische repertoire in de café’ s en restaurants onverminderd populair bleef.

Een salonorkest kon in die tijd alles spelen: romantisch-klassiek, Roemeense zigeunermuziek en ragtime. De enige ambitie was: een plezierig achtergrondgeluid, als begeleiding voor gezelligheid, eten en drinken.

 

naar boven

Fierstemmig

Het a capella herenkwartet Fierstemmig bestaat sinds 2006 en heeft in die jaren gemiddeld acht keer per jaar opgetreden bij gelegenheden van verschillende aard, zoals in verzorgingstehuizen en bij bijzondere kerkdiensten. Vers in het geheugen liggen optredens in de Slotkapel in Egmond aan den Hoef, in het Zaantheater bij Zaans Zilver en Zaans Goud, op de Adelbertusakker in Egmond-Binnen en een recital in Oostzaan.

De stemmen in Fierstemmig zijn: Peter Trompert, eerste tenor; Wim Hondelink, tweede tenor; Geert Koehoorn, bariton en Piet Bindt, bas.

Het repertoire is zeer divers en bevat naast Russische orthodox-liturgische gezangen en volksliederen in het Russisch ook liederen in diverse West-Europese talen als Nederlands, Frans, Duits, Engels en Spaans. Fierstemmig brengt graag gezangen uit verschillende perioden, zowel klassiek als populair.

 

naar boven

Levien Stevense & Eric Zwarthoed

Levien Stevense is 20 jaar oud en woont in Volendam, zijn pianoleraar is Frank Keijzer.

Hij begon als 12-jarige met simpele keyboard les van Dick Plat, is vervolgens hogerop gegaan en is in aanraking gekomen met Frank Keijzer, waarbij hij inmiddels al  8 jaar les heeft.

Heeft een aantal keren gespeeld in De Flint, St. Aegtenkapel te Amersfoort tijdens een tentoonstelling.

Via de eigenaar van de Estonia in de Grote Kerk te Monnickendam heeft hij kunnen regelen regelmatig tijdens openingstijden ‘een deuntje te komen spelen’.

Hij heeft op 29 mei 2016  en 2017 eveneens meegedaan aan de PianoWandeling met Frank Keijzer en Marijn Tol. 

In 2019 heeft hij bij SAS opgetreden samen met Eric Zwarthoed.

 

Eric Zwarthoed is 21 jaar en woont eveneens in Volendam. Hij heeft sinds 2006 pianoles. Eerst van Marjan Molenaar en vanaf 2008 van organist Gustaaf Schulz. Eric is sinds 2004 zanger en lid van de Stichting de Zangertjes van Volendam. Van 2012 tot 2014 heeft hij meegezongen in de musicals "Showboat" en "Jezelf zijn" en in 2011 was hij figurant en achtergrondzanger in de televisieserie " 't Spaanse Schaep".

In 2019 heeft hij bij SAS opgetreden samen met Levien Stevense.

 

 

 

naar boven

Cecile Chartrain

Cécile Chartrain (1996) enjoys an active musical career in the Dutch and European music scene.

She has performed at numerous venues including Muziekgebouw aan ’t IJ, Tivoli Vredenburg, het Rijksmuseum, Oude Lutherse Kerk (The Netherlands), Salle Cortot, Le Château de Chambord (France), El Cine teatro Ateneo (Argentina), Palazzo del capitaniato (Italia)...

Since 2019, she has been following a master of harpsichord with Menno van Delft and basso continuo with Kris Verhelst at the Conservatorium van Amsterdam, in parallel with her studies in the Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris. She receives master advices from Pierre Hantaï, Ketil Haugsand, Blandine Rannou, Barthold Kuijken, Alfredo Bernardini, William Christie…

In 2018 and 2019 she is prizewinner of the 40th international competition of Lausanne for early music ensembles with her ensemble ''La Chicane'' and the Vlaamse Vereniging harpsichord competition. She gets to perform in the main early music festivals such as Internationale Händel-Festspiele in Göttingen (DE), Utrecht Early Music Festival (NL), MAFestival Brugge (BE), Innsbrucker Festwochen der Alten Musik (AUS) and is conducted by Sigiswald Kuijken, Shunske Sato, Hervé Niquet...

 

naar boven

Evan Bogerd

Evan Bogerd (1993) werd voorbereid op zijn orgelstudie door Herman van Vliet te Amersfoort. Daarna studeerde hij bij Jos van der Kooy aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Bogerd volgde diverse masterclasses aan de orgelacademie voor improvisatie te Altenberg (Duitsland).

In 2016 maakte Bogerd veel indruk met zijn debuut op cd. Hij presenteerde op de cd een brede repertoirekeuze. Werken van Max Reger, Sigfrid Karg-Elert, J.S. Bach en van Daan Manneke het werk ‘Ligatura’. Deze cd, opgenomen op het Müller orgel van de St. Bavo te Haarlem, ontving veel lof en een ‘10’ in het vooraanstaande muziekblad ‘Luister’:
“Zijn Bach straalt een weldadige rust uit terwijl zijn Reger (Ein feste Burg en Alle Menschen müssen sterben) van een soevereine virtuositeit getuigt. Voor Manneke moet je je openstellen en lef hebben. Allemaal eigenschappen die Evan Bogerd nu al maken tot een van de toptalenten in zijn vak”.
In 2019 presenteerde Bogerd in Hasselt een nieuwe cd. Op het Knol orgel zijn werken van J.S. Bach, Piet Post, Karg-Elert en Reubke vastgelegd.

Evan Bogerd is als cantor-organist verbonden aan de Westerkerk te Amsterdam.

Daarnaast is Bogerd organist van het fraaie Holthuis orgel in de Ichthuskerk te Hasselt.

www.evanbogerd.nl

 

naar boven

Pejman Akbarzadeh

 Pejman Akbarzadeh werd geboren in Shiraz in 1980 en had zijn eerste muzieklessen op negenjarige leeftijd uit "Gholam Loghmani" en later van Bahram Nasrollahi. In 2001 verhuisde naar Teheran en vervolgde zijn pianostudie onder Farman Behboud.

Op vijftienjarige leeftijd begon hij onderzoek te doen naar de werken en activiteiten van de twintigste-eeuwse Perzische (Iraanse)componisten en dirigenten.

In 2006 verhuisde Akbarzadeh naar Nederland, onder verwijzing naar beperkingen op het muzikale leven en de vrijheid van meningsuiting in Iran. zeven jaar lang was hij senior producer bij Radio Zamaneh in Amsterdam. Momenteel draagt hij bij aan BBC Persian TV en website.

 

naar boven

Frits Reynaert

Frits Reynaert startte zijn beiaardstudie aan de Nederlandse Beiaardschool in Amersfoort in 1977.

Na 2 succesvolle audities werd hij benoemd tot stadsbeiaardier van Enkhuizen in 1980 en tot stadsbeiaardier van Almere in 1981. Sinds 1991 is hij eveneens stadsbeiaardier van Hoorn.

Als stadsbeiaardier bespeelt hij de carillons, is hij adviseur/coördinator van de zomerseries carillonconcerten en heeft hij de muzikaal-technische supervisie over de gemeentelijke instrumenten.

In 2016 beëindigde hij na 35 jaar zijn werkzaamheden in Almere.                              

Reynaert is daarnaast werkzaam als stadsbeiaardier van de gemeenten Edam en Dronten.

Al vanaf 1980 bespeelt hij regulier de Hemonybeiaard van het Koninklijk Paleis op de Dam te Amsterdam en is coördinator van deze bespelingen.

 http://www.fritsreynaert.nl

 

naar boven

Yoran van Oort

Yoran van Oort speelt al piano sinds zijn 13e en heeft vele jaren les gehad.

Zijn repertoire bestaat voornamelijk uit klassieke muziek van deze tijd, daaronder vallen componisten zoals Ludovico Einaudi, Philip Glass, etc. (minimal music).

Daarnaast speelt hij ook veel klassieke muziek van o.a. Erik Satie, Frederic Chopin etc.

 

naar boven

Aylin Sezer

Evert-Jan de Groot

Evert-Jan de Groot (1988) studied classical piano at the conservatories of Amsterdam and Utrecht with Mila Baslawskaja, Hans Eijsackers, Martyn van den Hoek and Henry Kelder. Alongside these musical studies he graduated as a philosopher (Utrecht University). His experience as a musician has been very broad; as a soloïst, accompanist of instrumentalists, singers and choirs, répétiteur in opera, playing in orchestra's -not only as a pianist, but also as a hornplayer- , playing organ and at the moment also focussing on conducting with Ivo Meinen and Konradin Herzog.

His main occupation at the moment is nevertheless working with singers, being an opera-répétiteur at the Dutch Travel Opera and the NTR Zaterdag Matinee, the most famous concert series of The Concertgebouw Amsterdam.

 

 

naar boven

Julia Tavit

My interest in music started during my elementary school years when I started my very first piano lessons at the age of 9. My first tutor was Prof DrEsin Kanberoglu when I was admitted to MimarSinan Istanbul  Conservatory, where I further continued my elementary and musical education. In addition to my Conservatory education , I have attended as many masterclasses as possible.

Some of the masterclasses I have attended were with important musicians such as Gülsin Onay, HüseyinSermet, Mauricio Vallina, Claodius Tanski, GökhanAybulus, Micha Dacic, Andreas Weber and AnicaVavic.

I have attended Manhattan School of Music in the summer of 2016. There I got improvisation, composition, theory, piano and chamber music lessons from Jin Jia Lin, Alice Tsui, Oscar Stenmarkand Karim Merchant.

I have performed several solo and chamber music concerts. Some of the more important concerts that I have given, were Pera Piano Festival, Gümüslük Piano Festival, Aram Khacaturyan Concert Hall, Zorlu PSM, Rotary Club Istanbul, Bogazici Art Academy, Istanbul LütfiKırdar Concert Hall and ITU Miam Concert Hall.

I also took part in the Hrant Dink Oratorio with the Lusavoric Choir and Orchestra in 2017.

I have won the second prize at the Golden Classical Music Awards and had the chance to perform at the Carnegie Hall in 2018. Currently I am studying my education at Codarts Rotterdam with Stephan De May.

 

naar boven